• Školský špeciálny pedagóg

        • Mgr. Erika Ištóková

          Konzultačné hodiny pre rodičov:

          • každý prvý štvrtok v mesiaci po dohode

          Konzultácie pre učiteľov a žiakov:                 

          • priebežne

          Náplň práce špeciálnej pedagogičky:

          Práca so žiakmi
          Hlavnú náplň práce školskej špeciálnej pedagogičky tvorí priama práca so žiakmi so špecifickými vzdelávacími potrebami. Títo žiaci prichádzajú do učebne špeciálnej pedagogičky na individuálne konzultácie podľa vopred stanoveného rozvrhu v rozpätí 1 – 2 vyučovacích hodín týždenne. Na hodine sa venujú rozvíjaniu tej kognitívnej funkcii, ktorú predchádzajúce diagnostické vyšetrenia odhalili ako problémovú. Ako pomôcky pri práci využívam odbornú literatúru, pracovné listy, špeciálne hry a cvičenia, špeciálne pomôcky vyvinuté pre pomoc deťom s poruchou učenia a edukačné počítačové programy. Dôležitú úlohu špeciálno-pedagogickej intervencie tvoria aj rozhovory so žiakom, ktoré majú posilniť vzťah špeciálnej pedagogičky a žiaka na základe dôvery, stimulovať aktivitu a snahu dieťaťa  a súčasne ho motivovať do ďalšej práce.

          Práca s rodičmi
          Termín na konzultáciu si rodičia môžu dohodnúť so špeciálnou pedagogičkou podľa potreby. Témou takýchto stretnutí býva výmena skúseností rodiča a učiteľa a hľadanie spoločného postupu pri edukačnom pôsobení na dieťa a pri zdolávaní jeho špecifických problémov. Dôležitou súčasťou spolupráce s rodičom je aj kompletizácia povinnej dokumentácie a posilnenie sebavedomia rodiča v jeho náročnej úlohe podporovať vzdelávanie dieťaťa so špecifickými výchovno-vzdelávacími potrebami.

          Práca s učiteľmi a výchovným poradcom
          Školská špeciálna pedagogička je poradcom a pomocníkom triednych i predmetových učiteľov pri vzdelávaní žiakov so ŠVVP. S predmetovými vyučujúcimi vytvára každoročne individuálny vzdelávací plán z predmetu, do ktorého sa premietajú špecifické problémy žiaka vyplývajúce z jeho diagnózy a priebežne s nimi konzultuje prípadné zmeny v ňom.

          Spolupráca s centrami poradenstva a prevencie
          Úlohou školskej špeciálnej pedagogičky je koordinovať proces, za pomoci ktorého sa žiak s problémami v učení stáva žiakom s diagnostikovanou a tolerovanou poruchou učenia. Tento proces vyžaduje spoluprácu nielen rodiča, žiaka, ale aj s CPP. Školská špeciálna pedagogička je sprostredkovateľkou medzi školou, CPP a SCŠPP a zabezpečuje súhlas poradenského zariadenia s inkluzívnym vzdelávaním konkrétneho žiaka.